Spring naar content

Medisch Manager Acceptatie en Preventie

Samenvatting

Ben jij als (verzekerings)arts toe aan een nieuwe, uitdagende stap in jouw carrière? Heb jij de behoefte om in de leidersrol te stappen én wil je hier vol voor gaan? Met een stevige rugzak aan ervaring en kennis? Dan is deze positie als Medisch Manager Acceptatie en Preventie in de regio Nieuwegein wellicht dé ideale functie voor jou. 

Over de organisatie

Onze opdrachtgever is een grote inkomensverzekeraar die de fysieke, mentale en financiële ondersteuning biedt aan honderdduizenden zelfstandigen in Nederland. Zij weten hoe het is om je te focussen op waar je energie van krijgt. Voor hen is dat: zelfstandigen in beweging houden. Met een uitkering wanneer je daar recht op hebt en ondersteuning wanneer je die nodig hebt, om gezond en met plezier te blijven werken.

Ze geven advies, training en coaching aan jou, je carrière en je gezin. En – zoals je van een inkomensverzekeraar mag verwachten – ben je verzekerd voor financiële steun bij arbeidsongeschiktheid en persoonlijke hulp bij re-integratie.

Met langer dan een eeuw aan ervaring ondersteunt deze verzekeraar professionals op maat. Door middel van innovatie en wetenschappelijke onderbouwing, zoeken ze steeds naar nieuwe manieren om zelfstandigen vooruit te helpen. Zo zorgen ze dat zelfstandigen de zaak in beweging houden.

Functieomschrijving

Als Medisch Manager Acceptatie en Preventie ben je verantwoordelijk voor zowel de operationele aansturing, ontwikkeling en het verder professionaliseren en verbeteren van het team Medische Acceptatie als de processen. Dit team is onderdeel van de medische dienst binnen de inkomensverzekeraar (net als het team Re-integratie en Medisch Advies). Samen met je team ben je verantwoordelijk voor een belangrijk expertisegebied (waaronder AOV). 

  • Je bent proceseigenaar binnen je eigen aandachtsgebied Medische Acceptatie en Preventie. Dat betekent o.a. het faciliteren van een efficiënt/uniform proces voor de acceptatie van nieuwe klanten en het optimaliseren van klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid;
  • Je draagt verantwoordelijk voor de operationele aansturing en de daaruit voortvloeiende resultaten op het gebied van acceptatie, klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid; 
  • Je behandelt inhoudelijk zeer complexe dossiers; 
  • Je ontwikkelt medisch beleid en schadeprotocollen in samenwerking met het team;
  • Je draagt samen met de andere managers zorg voor het doorlopend verbeteren van de kwaliteit binnen de “Keten Klant Worden” en optimaliseert de samenwerking binnen deze keten;
  • Je bent medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van de visie & strategie van de organisatie, het uitdragen hiervan én het doorvertalen naar doelen en (verbeter)initiatieven voor het team. 
     

Functie-eisen

Een resultaat- en klantgericht aanpak is essentieel. Je beschikt niet alleen over een sterk analytisch en oplossingsgericht vermogen, maar hebt daarnaast ook: 

  • Werkervaring als arts, bij voorkeur een achtergrond als geregistreerd verzekeringsarts;
  • Leidinggevende/management ervaring; 
  • Een innovatieve en vernieuwende visie die je met daadkracht en focus samen met een team wil bereiken; 
  • Kennis van AOV; 
  • Een fulltime beschikbaarheid (36 uur); 
  • De capaciteiten om te verbinden, enthousiasmeren en feedback te geven en ontvangen. 

Arbeidsvoorwaarden

De organisatie investeert in een inclusieve, inspirerende werkomgeving en in jouw vaardigheden/competenties voor de toekomst. Daarbij passen arbeidsvoorwaarden die aansluiten bij wat er vandaag nodig is én die rekening houden met de toekomst.
Zij bieden jou:

  • Een salaris tussen € 6.872,- en € 9.817,- (o.b.v. fulltime): afhankelijk van jouw kennis en ervaring;
  • Een 13de maand en vakantiegeld, maandelijks uitbetaald bij je salaris, met een moderne pensioenregeling;
  • 27 vakantiedagen bij een werkweek van 5 dagen en één diversiteitsdag
  • Tal van mogelijkheden voor training en opleiding; 
  • Een auto van de zaak of NS Business Card 2e klas (OV) met onbeperkte reismogelijkheden;
  • Thuiswerkvergoedingen voor internet en een goede werkplek: hybride werken mogelijk. 

Vacature specificaties

 Regio: Utrecht
Te vervullen per: Direct
Aantal uur: 36 - 40 uur per week
Salaris: Uitstekend

Over DoctorConnect

Al meer dan 20 jaar zet DoctorConnect de juiste arts op de juiste plek. Op het brede werkveld helpen we je de beste keuzes te maken. Je wil niet dat een vacature aan je wordt ‘verkocht’, je wil een oprecht advies. Dáár maakt DoctorConnect het verschil. Wij coachen carrières en vervullen vacatures, in die volgorde. Dus spreekt deze functie je aan, neem dan voor een eerlijk en open gesprek contact op met:

Meike Gommers
Consultant
meike@doctorconnect.nl
085-2006199